niedziela, 12 marca 2017

Sokolik szczyt w Górach Sokolich w pasmie Sudety.

 Wejście na Sokolik Duży w Rudawach Janowickich  rozpocząłem od parkingu na Przełęczy Karpnickiej  skąd najpierw dochodzi się do schroniska  Szwajcarka , które w całości wybudowane jest z drewna w stylu tyrolskim .
Schronisko Szwajcarka

Schronisko Szwajcarka

Następnie kierując się w górę czerwonym szlakiem dochodzi się do punku widokowego o nazwie Husyckie Skały, gdzie można zrobić mały odpoczynek. 
Husyckie Skały.

Z tego miejsca zachęcam do  odbicia ze szlaku w lewo aby zaliczyć także szczyt o nazwie Krzyżna Góra
Krzyżna Góra

Widok z Krzyżnej Góry


Po powrocie na czerwony szlak  kierując się górę przez las dochodzimy do Sokolika . Jest to drugi co do wysokości szczyt w Sokolich Górach, pasma należącego do Sudetów.  Na samym szczycie znajduje się platforma widokowa na którą należy wejść metalowymi schodkami.  Choć wchodząc  na szczyt można się lekko zmęczyć to widoki jakie tam zobaczymy w pełni je nam zrekompensują. Ja miałem szczęście doczekać na szczycie  zachodu słońca co oczywiście uwieczniłem na zdjęciach.
Sokolik Duży

Panorama Karkonoszy z Sokolika

Widok z Sokolika

Widok z Sokolika

Widok z Sokolika

Widok z Sokolika

Panorama z Sokolika






 

2 komentarze:

Moja lista blogów

Facebook

Obsługiwane przez usługę Blogger.